Cykloteket går live på Storm Commerce med Perpello som strategisk partner

Cykloteket, en av Sveriges största återförsäljare av märkescyklar och tillbehör, har valt Storm Commerce som e-handelsmotor i sin nya digitala handelslösning som precis lanserats. Perpello är strategisk partner och har ansvarat för lösningsdesign, projektledning och implementation medan Grebban har stått för utformningen av användargränssnittet.

I den nya lösningen har fokus legat på att skapa en optimal helhetsupplevelse för kunderna alldeles oavsett vilka kanaler de väljer att använda före, under och efter köpet. Samtidigt har det varit viktigt att effektivisera det interna arbetet med ett allt större produktsortiment och att hela tiden skapa det rätta kunderbjudandet.

”Intresset för cykeln som transportmedel har ökat stadigt under lång tid, inte minst nu under senaste årets pandemi. Detsamma gäller den digitala handelns betydelse för oss och våra kunder. Med den nya lösningen tar vi ett rejält kliv framåt både när det gäller kundupplevelse och effektiva arbetsprocesser.” säger Kajsa Jolstermo, E-commerce Manager på Cykloteket.

Storm Commerce har rollen som e-handelsmotor och PIM i den nya lösningen som därutöver är baserad på Umbraco (CMS), Sitoo (POS), Voyado (CRM) och Visma.net (ERP)

”Vi är stolta och glada över att hälsa Cykloteket välkomna som ny kund och det ska bli väldigt spännande att få vara en del av den här offensiva satsningen.” säger Michael Hallberg, CCO, Storm Commerce.

”Tack vare Storm Commerce rika funktionalitet, API-baserade koncept och smidiga SaaS-erbjudande, har vi inte bara lanserat en lösning som levererar mot de initiala kraven, utan också skapat förutsättningar för snabb och kostnadseffektiv vidareutveckling av Cyklotekets digitala affärer långt in i framtiden.” säger Karin Rådenman, VD, Perpello.

Kontaktpersoner:

Kajsa Jolstermo, E-commerce Manager Cykloteket, 08-54 54 93 90, kajsa.jolstermo@cykloteket.se

Michael Hallberg, CCO Storm Commerce: 070-547 56 97, michael.hallberg@storm.io

Karin Rådenman, VD Perpello: 073-661 30 66, karin.radenman@perpello.se