Stalands Möbler gör nysatsning online

Stalands Möbler

Stalands Möbler gör nysatsning online med Nexer som strategisk partner och Storm Commerce som e-handelsmotor

Stalands Möbler, som driver nio butiker i Stockholm med fokus på ett brett utbud av kvalitetsmöbler, gör nu en nysatsning gällande sin digitala handelslösning.

I satsningen har de valt Storm Commerce som e-handelsmotor. Nexer (tidigare Sigma) är strategisk partner och ansvarar för lösningsdesign, projektledning och utformningen av användargränssnittet. Lösningen byggs i Storefront Accelerator och kommer ge Stalands Möbler snabb ROI med Nexers samlade best practice inom e-handel.

Storefront Accelerator gör det möjligt att hålla nere tidplan och budget för projektet utan att tumma på ambitionsnivån och de långsiktiga fördelarna med en Headless-lösning.

Efter flera lyckade e-handelsprojekt skapade vi det vi själva saknade på marknaden. Med Storefront Accelerator får du en startklar nätbutik som du enkelt kan skala upp efter dina behov. Detta gör att Stalands kan fokusera helt på sina kundspecifika önskemål.” Sofie Hedman, E-commerce Project Manager på Nexer

Konkurrensen är hård inom vårt segment och vi ser fram emot att kunna erbjuda en ännu bättre kundupplevelse digitalt för våra kunder. Nu satsar vi ordentligt och med hjälp av Storefront Accelerator och Storm Commerce räknar vi med att ta stora och snabba kliv framåt. Möbler och heminredningsintresset bara ökar och vi vill fortsätta vara ett första val för den kvalitetsmedvetna kunden.” säger Erik Gullborn som ansvarar för e-handel på Stalands Möbler.

Storm Commerce har rollen som e-handelsmotor och PIM i den nya lösningen som därutöver är baserad på Umbraco (CMS) och Microsoft Dynamics NAV (ERP).

Vi är mycket glada över att hälsa Stalands välkomna som ny kund. Vi ser en stor potential för dem online och det ska bli väldigt spännande att få vara en del av deras kommande digitala resa.” säger Michael Hallberg, CCO, Storm Commerce.

Tillbaka till pressrum